De Consulting Academie is bedoeld voor externe consultants en interne adviseurs die de ambitie hebben om duurzaam relevant en onderscheidend te willen zijn én blijven voor hun (interne) klanten. Het platform bevat self assessments en publicaties over consulting en adviseren in de 21e digitale eeuw. Verder zijn er interviews te vinden met consultants, hun klanten en werkgevers, is er een aanbod van trainingen en workshops en vinden consultants er suggesties voor ontspanning en lifestyle. Tenslotte is er veel aandacht voor digitale technologie en data science die beiden het werk van de consultant beïnvloeden.
Hij reflecteert en ontwikkelt zich door het publiceren over organisatieontwikkeling, change management en leren in organisaties. Hij is co-auteur van de boeken Strategisch Opleiden in Organisaties (4e dr. 2010) en het Handboek Leren en Ontwikkelen in Organisaties (5e dr. 2018). Vanwege die publicaties verzorgt hij regelmatig (trend)workshops, trainingen en inspiratiesessies voor collega-professionals en managers.
In zijn consulting opdrachten streeft Eric naar een balans tussen het ontwerpen en invoeren van (technologische) oplossingen voor organisatieproblemen en de duurzame ontwikkeling van medewerkers en managers. Zijn visie en ervaringen op het gebied van advisering en consulting heeft hij vastgelegd in het boek De Complete Consultant. Succesvol adviseren in de 21e digitale eeuw (2021).
Boeken van Eric Mooijman zijn: