De Complete Consultant

Hoe blijf je als consultant relevant in een land met zes consultants op elke 1.000 werknemers? Hoe ga je om met veranderingen in het werkveld en met opdrachtgevers die steeds meer eisen stellen op het gebied van digitalisering en het werken met data?

Het boek ‘De Complete Consultant’ van Eric Mooijman helpt je om een betere consultant te worden, om beter te acquireren, te adviseren en je te onderscheiden ten opzichte van de concurrentie.

Self-assessments

In het boek hoort bij ieder hoofdstuk een self-assessment om te kijken hoe relevant je nu bent als adviseur. Deze test kun je ook online doen.

Inhoud van het boek

DEEL IĀ  – Jouw route naar succes

1) De consultingdisruptie en jouw route naar de Complete Consultant
2) Wat is een succesvol consultingproces?
3) Wanneer ben je een succesvolle consultant?

DEEL II – Zes stappen van de consulting waardeketen

4) De opdracht acquireren en contracteren
5) Het consultingproces ontwerpen en leiden
6) Het probleem analyseren en de oplossing ontwikkelen
7) De oplossing verbeelden en communiceren
8) De oplossing implementeren
9) De oplossing duurzaam borgen en de opdracht afsluiten

DEEL III – Vier stijlkenmerken van de complete consultant

10) Adviesvaardig en vertrouwen wekken
11) Newtech toepassen in de consultingpraktijk
12) Ethisch en integer handelen
13: Duurzaam relevant en vitaal blijven

DEEL IV – De praktijk: case, quickscan en self-assessment

14) Integrale consultingcase: Ziggo op weg naar een high performance organisatie

Het Model van de Complete Consultant

Quickscan: Ben ik een Complete Consultant?

Self-assessment voor de Complete Consultant